Tematikus foglalkozás – „A” komponens
- Szervezési feladatok.
- Ötödikesek a csoportban.
- A foglalkozások célja és feladata.
- Örökségünk Trianon.
- Magyarok az ezeréves határainkon túl.
- Ki a magyar, mi a magyar?
Tematikus foglalkozás – „B” komponens
Alapító országok történelme II.
A foglalkozás keretében a tanulók megismerik Franciaország és Olaszország kronolisztikus és társadalom történetét. Cél az általános ismeretek bővítése, érdekességek és sajátosságok bemutatása.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. csoport
Versenyfeladatok megoldása: Számképzéssel kapcsolatos versenyfeladatokat tartalmazó feladatlapot kaptak a tanulók. A foglalkozások első szakaszában közösen, együtt gondolkodva dolgoztunk, (digitális táblán szemléltettem a megoldást) majd további hasonló feladatokat párban oldották meg a diákok mindkét alkalommal.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 2. csoport
Műveletek gyakorlása, területfoglalás.
Triminó segítségével elemi számolási műveletek meghatározását gyakoroltuk. A dupla foglalkozás második felében a fejszámolás gyakorlásaként párban területfoglaláson alapuló játékot játszottak. Mértékegységátváltás, számolási készség fejlesztése Kezdetben közös munkavégzéssel, majd majd mértékegységátváltáson alapuló társasjáték játszásával alkalmaztuk a felelevenített ismereteket. Ezt követően csoportokat alkottunk és minden csoport olyan feladattípust gyakorolt amelyben elmaradása volt.
Nyelvi foglalkozás – német – 1. – 2. csoport
Gespräch über das Schulleben – Beszélgetés az iskoláról
cél: Az iskolával kapcsolatos szókincs felelevenítése, gyakorlása (iskolai tevékenységek, tantermek berendezése, órarend, tantárgyak, taneszközök)